17/06/2026
יצא לכם אי פעם להיכנס לאיקאה ולומר ״הייתי יכול לבנות את השולחן הזה״? לא? אז לשי כן.
ביומיום הוא אולי מפתח פרונטאנד, אבל בשעות הפנאי הוא פתח נגרייה במרפסת - בונה, משייף ויוצר מאפס רהיטים🪚🪑
ספר לנו על עצמך
שי, עובד כמפתח תוכנה פרונט אנד, אבא לשניים. אני עובד בפאלו אלטו נטוורקס כבר שלוש שנים, ובמקביל מתחזק תחביב של עבודות בעץ שהפך להיות די רציני.
איך הגעת לעבודה בעץ?
הייתי נכנס לחנויות ריהוט ורואה כל מיני רהיטי עץ, והופתעתי שהפער בין הריהוט לחומר הוא ממש גבוה. התחלתי לחקור את עולם העבודה בעץ וראיתי שאני אוהב את זה, למדתי בעצמי מיוטיוב, ומאז התחלתי לעבוד באופן עצמאי. היום אני עובד בעץ, בונה רהיטים, עושה אומנות עם פלטות עץ שנקראת סטרינג ארט. לשמחתי לא צריך הרבה שטח בשביל התחביב - אני עובד במרפסת, קונה עץ, חותך, מחבר, מדביק וצובע, זה המון שעות של השקעה וזה כיף ממש.
הפרויקט שאתה הכי גאה בו?
יש לי מעל 30 פרויקטים - כונניות, פריטים לסלון, מגדל למידה, אבל אני הכי אוהב את האומנות בעץ של השלטים עם המסמרים שאני מעצב. בניתי גם את הלוגו של קורטקס שתלוי אצלנו במשרד.
מה דומה בין העבודה לנגרות?
בפיתוח אתה מתכנן ארכיטקטורה ומדמיין איך זה ייצא לך, ויש לך בלת״מים וצורך להתמודד עם פתרונות, וקוד הוא דבר שאפשר לשנות - במובנים האלו, נגרות די דומה לעבודה שלי. אמנם זה כרוך בעלות מסוימת, אבל אפשר לתקן ולשנות את שניהם תמיד.
איך אתה משלב בין העבודה לתחביב?
במהלך השבוע אני מתמקד בעבודה במשרד, ובסופי השבוע אני מתמקד בעבודות עץ. הילדים שלי גם מאד אוהבים את התחביב, אז אנחנו עושים אותו יחד.
איך הצוות מגיב לתחביב?
יש פרגון ענק מהם. תלוי במשרדים פריט נוי ייחודי לצוות שלנו שעיצבתי. יש לי חברים שבניתי להם כוננית מדפים שהם היו צריכים, עוד חברת צוות ביקשה ממני ספסל בהתאמה אישית. כל פעם שבא לי אני פשוט עושה.