Khalifa Gadget

Khalifa Gadget PAKAR MEMBAIKI SMARTPHONE
MENJUAL SMARTPHONE & ACCESSORIES
100% BUMIPUTERA

By : ABU ADAM ENTERPRISE (003094723-W)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Selamat datang ke page Khalifa Gadget. Kami menyediakan perkhidmatan baik pulih smartphone android dan i-Device dan menjual pelbagai smartphone & laptop. Kami hanya menjual smartphone yang original sahaja. Bukan “china set”, bukan “clone set”.
100% original. Kami bermula membaiki smartphone & laptop dari tahun 2013 hingga sekarang.

Honor X9bBaru-baru ni masuk 1 kes, honor x9b.Kata customer, dia sedang dk layan ceramah, pastu tiba2 senyap. Sangkaan di...
22/07/2026

Honor X9b
Baru-baru ni masuk 1 kes, honor x9b.
Kata customer, dia sedang dk layan ceramah, pastu tiba2 senyap. Sangkaan dia mungkin battery habis. Dia cas, Cas pon tak naik apa, nk on pon x hidup dah.
Setelah dia mai hantaq dan setelah kita ukur sana sini, kita syak dan dapati seperti cpu bad connect dengan board.
Kita buka harga dan customer proceed, terus kita buat pembedahan plastik.
Alhamdulillah, phone kembali hidup. Kita test running dalam 10 jam, Alhamdulillah, kembali normal. Data pon tak hilang.
Terima kasih support

Oppo A9 2020.Ok untuk kes kali ni, customer datang katanya phone tak hidup, mungkin lubang cas @ battery yg rosak. Jadi ...
17/07/2026

Oppo A9 2020.

Ok untuk kes kali ni, customer datang katanya phone tak hidup, mungkin lubang cas @ battery yg rosak. Jadi kita pon ukur sana sini sunu, semuanya tampak normal.

Jadi kita maklum kt customer kemungkinan ni cpu issue ni.
Buka harga dan customer proceed.
Alhamdulillah, rezeki , phone kembali hidup.
Testing youtube running 12 jam, calling, wifi , camera , bluetooth semua ok.
Terus roger customer suruh mai pickup.
Terima kasih support

Honor 70Phone tak hidup, mati secara tiba2.Customer kata phone tiba2 luppp.. cas pon x naik apa. Biar 2-3 hari, kemudian...
14/07/2026

Honor 70
Phone tak hidup, mati secara tiba2.
Customer kata phone tiba2 luppp.. cas pon x naik apa. Biar 2-3 hari, kemudian on pon tak mau hidup. Jadi dia mai hantaq kat saya.
Lepas je saya ukur sana sini, ok dah jumpa sakitnya. Confirm dgn customer dulu sebelum berubat. Customer kata “ON” jadi ayuhhhhh kitaaaa…

Dengan izin Allah, phone kembali hidup.

Terima kasih support

Mi 10T Pro 5GBaru-baru ni ada masuk kes phone ni mati mengejut atau bahasa lain ia tiba2 tak hidup. Customer cucuk cas p...
22/06/2026

Mi 10T Pro 5G
Baru-baru ni ada masuk kes phone ni mati mengejut atau bahasa lain ia tiba2 tak hidup.

Customer cucuk cas phone tak ada reaksi apa2 pon.

Setelah kita diagnose, problem dari board.

Kita buka harga dan maklum pada customer berkaitan risiko2 nya, customer terus proceed.

Alhamdulillah, masih diizinkan rezeki, phone kembali hidup.
Data juga tak hilang.

Terima kasih support

.2-3 hari ni , agak sibuk sikit.Dengan kemasukan 4 phone ni, semua nya total dead. Mati secara tiba2. Ada yang kata seda...
09/04/2026

.
2-3 hari ni , agak sibuk sikit.
Dengan kemasukan 4 phone ni, semua nya total dead. Mati secara tiba2. Ada yang kata sedang cas, pastu takleh hidup. Ada yang kata tengah main phone pastu wiappp.
Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Yakin dengan rezeki yg ditetapkan oleh Allah.
Kita usaha, kita dapat.
Usaha tak pernah mengkhianati hasil. Cumanya kadang ada rezeki kita, kadang rezeki orang lain.
4 biji ini berjaya hidup, kembali berkhidmat kepada tuan-nya.
Ada data dapat diselamatkan, ada yang tak dapat sebab owner dah reset awal2 sblm hantar kt kita.
Ampa ada masalah phone,
Masalah smartwatch, atau lain2,
Ampa terus roger kami, okkkkk.

.Oppo A54 Problem :- masuk sim, terus restart dan stuck logo.  Kalau tak ada sim, boleh je pakai. Pening. Check, ukur sa...
01/04/2026

.
Oppo A54
Problem :- masuk sim, terus restart dan stuck logo. Kalau tak ada sim, boleh je pakai. Pening. Check, ukur sana sini, rupanya Battery punya problem. Tukar battery, done ✅

Alhamdulillah.
Allah permudahkan segala urusan.

AmazFit T-Rex 2Screen tak boleh touchReplace New Screen.Terima kasih support  Phone ampa rosakSmartWatch Rosak.Mai roger...
31/03/2026

AmazFit T-Rex 2
Screen tak boleh touch
Replace New Screen.
Terima kasih support
Phone ampa rosak
SmartWatch Rosak.
Mai roger kami. 😊

Lama juga tak masuk iphone 13 promax kes white screen ni.Alhamdulillah, harini ada 1 kes, dan siappp.Terima kasih masih ...
10/02/2026

Lama juga tak masuk iphone 13 promax kes white screen ni.
Alhamdulillah, harini ada 1 kes, dan siappp.

Terima kasih masih support

21/01/2026

Terima kasih ASUS 🥲😭

ASUS ROG Rasmi keluar dari pasaran smartphone, zaman gemilang berakhir.

Pengerusi Jonney Shih sahkan ASUS tidak merancang keluarkan telefon pintar baharu selepas ini.
Fokus syarikat akan beralih sepenuhnya kepada:

✅ PC komersial
✅ AI server
✅ Robotics & smart glasses

Untuk pengguna sedia ada, jangan risau:
✅ Sokongan servis
✅ Kemas kini perisian
✅ Waranti
Masih diteruskan seperti biasa.

Secara prestasi, ASUS catat pertumbuhan positif pada 2025, dengan perniagaan AI server menunjukkan peningkatan yang sangat kukuh.

Langkah ni lebih kepada penyusunan semula fokus perniagaan, bukan penutupan operasi.

Smartphone kekal sebagai sebahagian sejarah ASUS, manakala masa depan syarikat kini tertumpu kepada teknologi AI.

Ape pendapat korang ?

Address

Jalan Permatang Rawa, MK8
Bukit Mertajam
14000

Opening Hours

Monday 09:00 - 20:00
Tuesday 09:00 - 20:00
Wednesday 09:00 - 20:00
Thursday 09:00 - 20:00
Friday 09:00 - 12:30
15:00 - 20:00
Saturday 10:00 - 18:00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Khalifa Gadget posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Khalifa Gadget:

Shortcuts

Share