Bro WiFi Online

Bro WiFi Online Pakar pendaftaran internet untuk seluruh Malaysia. Ejen sah Unifi, Maxis & Time Fibre. Urusan 100% online, mudah & tak perlu jumpa.

Klik link untuk semak coverage:
www.wasap.my/60169068404/BroPasangInternet

30/07/2026

Alamat tak ada dalam portal ni dah perkara biasa kalau nak pasang internet fibre. Tapi masalah ni kecil je, buat demand list Insha Allah boleh pasang unifi di rumah nanti.

29/07/2026

Dekat office best je internet laju, guna wifi pun laju.
Sampai rumah internet telefon slow macam kura-kura.
Ada yang hadapi situasi ni dengan internet telefon korang?

29/07/2026

Update telefon atau apps mesti pergi kedai mamak. Masa tu mamak memang pakai unifi dan laju. Sekarang pasang unifi dekat rumah je. Bawah RM100 sebulan dah dapat Data Unlimited, Laju dan stabil.
Satu rumah boleh guna sama-sama.

28/07/2026

Kan senang kalau dah pasang sendiri. Tak pening tiba-tiba data habis.
Layan la movie 24 jam seminggu tak ada masalah.

28/07/2026

Pinjam wifi je!! Dari pinjam baik pasang satu dalam rumah. Dapat line yang lebih stabil, laju dan UNLIMITED DATA.

Amir dah lama cari nak pasang unifi sebab line telefon tak kuat dekat rumah dia.Pada Ahad lepas tiba-tiba dapat satu pes...
08/07/2026

Amir dah lama cari nak pasang unifi sebab line telefon tak kuat dekat rumah dia.

Pada Ahad lepas tiba-tiba dapat satu pesanan di Whatsapp "Bang saya nak pasang unifi di rumah."

Aku terus tanya rumah dekat area mana kampung atau taman. Dia bagi jawapan Kg Bukit Kecil.

Aku agak ni mesti area kampung dan biasa nya mesti ada isu Missing Unit. Aku terus minta alamat nak cek ada dalam portal tak.

Sekali dah cek alamat tak ada dalam portal. Aku terus minta location rumah dan buka google map dan matching kan dengan alamat-alamat yang ada dalam portal.

Lepas dah matchingkan aku yakin ada kotak unifi berdekatan dan alamat dalam tak update dalam portal.

Amir p**a dia memang nak cepat pasang sebab dia dah pakai macam-macam sim card tetapi tetap slow bila dekat rumah.

Aku terus minta detail penuh untuk masuk kan dalam Demand List untuk unifi cek dan cari kotak terdekat.

Selepas 3 4 hari unifi bagi email dan minta process unifi untuk Amir. Aku terus bagitahu Amir dan dia pilih plan 300Mbps RM129.

Selesai daftar dan esok akan pasang. Tetapi datang satu masalah, disebabkan rumah Amir ke dalam sikit unifi perlu tambah 3 tiang ke rumah.

Nasib baik selesai dalam masa 3 hari dan semalam petang hari Selasa dah selesai pemasangan unifi Amir.

Ramai fikir duduk kampung atau felda tak dapat pasang unifi tetapi kena pada agent yang tahu apa perlu buat Insya Allah boleh pasang.

Kalau ada masalah sama macam amir boleh DM Bro Wifi Online kita kasi settle.
0️⃣1️⃣6️⃣9️⃣6️⃣0️⃣8️⃣4️⃣0️⃣4️⃣

📶 Nak tahu kenapa WiFi penuh tapi internet masih slow?Semalam saya jumpa pelanggan yang mengadu:"Abang, signal WiFi penu...
16/06/2026

📶 Nak tahu kenapa WiFi penuh tapi internet masih slow?

Semalam saya jumpa pelanggan yang mengadu:

"Abang, signal WiFi penuh. Tapi TikTok asyik buffering. Game lag. Netflix pun sangkut."

Bila saya sampai dan periksa...

Internet sebenarnya tak ada masalah.

Masalahnya ialah WiFi dalam rumah.

Ramai sangka bila signal penuh, internet mesti laju.

Hakikatnya tidak.

WiFi hanya menunjukkan telefon anda boleh berhubung dengan router.

Tetapi kelajuan internet p**a bergantung kepada banyak faktor:

❌ Kedudukan router

❌ Dinding dan halangan

❌ Terlalu ramai pengguna serentak

❌ Router terlalu lama atau terlalu panas

❌ Semua peranti guna WiFi yang sama

Sebab itu ada rumah yang guna 300Mbps tetapi masih rasa perlahan.

Dan ada rumah yang guna 100Mbps tetapi internet terasa lancar.

Kadang-kadang masalah bukan pada pelan internet.

Tetapi cara WiFi diedarkan dalam rumah.

Sebelum upgrade pelan, pastikan punca sebenar dikenal pasti dahulu.

Pernah tak anda alami signal penuh tetapi internet tetap slow?

Komen "SLOW" dan saya bantu semak kemungkinan puncanya. 📶

15/06/2026

Tak sangka ini yang dia cakap selepas Negara kita memberi bantuan dari segi tempat tinggal, perubatan dan makanan.!!

📶 WiFi rumah tiba-tiba slow?Signal penuh, tapi video asyik buffering? 😅Sebelum salahkan pelan internet atau router, cuba...
14/06/2026

📶 WiFi rumah tiba-tiba slow?

Signal penuh, tapi video asyik buffering? 😅

Sebelum salahkan pelan internet atau router, cuba tanya satu soalan:

"Bila kali terakhir modem dan router saya direstart?"

Macam telefon dan komputer, modem serta router pun bekerja 24 jam sehari. Restart secara berkala boleh membantu menyegarkan semula sambungan dan memastikan peranti beroperasi dengan lebih stabil.

⏱️ Ambil masa 2 minit sahaja.

Kadang-kadang masalah internet bukan sebab line perlahan.

Kadang-kadang cuma peranti dah lama bekerja tanpa rehat.

12/06/2026

Teach You A Lesson ni memang lain dari lain jalan cerita dia.
Lebih dekat dengan realiti.
Ada 10 episod dan layan cepat-cepat!!

Address

Taman Rambai Utama
Bukit Rambai
75260

Opening Hours

Monday 09:00 - 21:00
Tuesday 09:00 - 21:00
Wednesday 09:00 - 21:00
Thursday 09:00 - 21:00
Friday 09:00 - 21:00
Saturday 09:00 - 21:00
Sunday 09:00 - 21:00

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Bro WiFi Online posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Bro WiFi Online:

Shortcuts

Share