Transportradio Onderweg

Transportradio Onderweg Transportradio is een onafhankelijk initiatief, dat wordt gesteund door bedrijfsleven, belangenorganisaties en luisteraars. Richard en Bob gaan ervoor!

De wereld van het goederenvervoer heeft een eigen radiozender: Transportradio. Een uniek Europees 24-uurskanaal via internet, gericht op het wegvervoer, de binnenvaart en het spoor. Transportradio biedt 24 uur per dag actuele Europese verkeersinformatie, weer, nieuws en muziek, in samenwerking met diverse partners. Door de verspreiding via internet is het station overal te beluisteren via de compu

ter, laptop of mobiele telefoon. Luisteraars kunnen zelf bijdragen aan de informatievoorziening door middel van een sms-bericht of e-mail naar de studio.

Hallo Bob hier! Vandaag is het World Hello Day. Even de hand opsteken en “hallo” zeggen als je iemand tegen komt, het is...
21/11/2017

Hallo Bob hier!

Vandaag is het World Hello Day. Even de hand opsteken en “hallo” zeggen als je iemand tegen komt, het is vriendelijk en ja…waarom niet?!

Het woord “hallo” of “hello” hoor je ook in heel veel liedjes. Tussen 11 en 12 uur laat ik in het radioprogramma Onderweg alleen maar HALLO platen horen. Geloof me, daar wordt je vrolijk van! Nog een “hallo” idee? Laat maar weten!

DAB+, www.kbcradio.nl, de app van tunin, AM1602 kHz

Meer dan 50 jaar popmuziek vanaf de Grote Rode Boot op 1602 AM en DAB+ in Friesland, Noord-Brabant, Limburg, Zeeland en een groot gedeelte van Noord-Holland.

Elke dag van 10.00 – 12.00 uur is het radioprogramma Onderweg te beluisteren via KBC Radio. Donderdag 2 november is het ...
01/11/2017

Elke dag van 10.00 – 12.00 uur is het radioprogramma Onderweg te beluisteren via KBC Radio. Donderdag 2 november is het 2e uur, dus vanaf 11 uur volledig INSTRUMENTAAL. Bekende muziek van televisie, films, series, tunes die in radioprogramma’s werden en worden gebruikt, maar waar nu niet doorheen wordt gesproken!

Je maakt het mee op KBC! Via de radio app van Tunin, www.kbcradio.nl, DAB+ en AM 1602 kHz.

Meer dan 50 jaar popmuziek vanaf de Grote Rode Boot op 1602 AM en DAB+ in Friesland, Noord-Brabant, Limburg, Zeeland en een groot gedeelte van Noord-Holland.

20/07/2016

Tot 12 uur HEEL VEEL ZOMERSE muziek op KBC Radio in het programma Onderweg. Met welke zomerhit hou je het hoofd koel? laat weten en we draaien het gegarandeerd!

[email protected]

KBC Radio via DAB+, 1602 AM, www.kabcradio.nl en de app van Tunin

24/03/2016

Update 24 maart 2016

Hallo allemaal,

Sommige berichten komen wat eerder naar buiten dan gepland. Geheimen heb ik niet, maar ik heb niet stil gezeten de laatste maanden. Eerst maar een update:

Privé gezien is de situatie rondom de ziekte van Heidi onveranderd. D.w.z. dat de chemotherapieën niet voldoende hun werk hebben kunnen doen. Medici zijn hier teleurgesteld en somber over en wij natuurlijk ook. Daarmee is de rust helaas niet teruggekeerd en onzekerheid + angst blijven overheersen. Hier wil ik het voor nu even bij laten, gewoon omdat het erg moeilijk is, maar we willen wel iedereen bedanken voor alle steun waar we heel veel aan hebben!

Zeker door de thuissituatie en verzorging dat veel energie en tijd kost, maar ook door externe werkzaamheden maak ik lange dagen. Het is nog steeds de sneltrein die op geen enkel station stoppen kan. Feit is dat ik intussen een aantal fijne opdrachtgevers heb die er gezamenlijk voor zorgen dat er in elk geval weer brood op de plank is en er daardoor iets minder zorgen zijn.

Zoals bekend werd het radioprogramma Onderweg sinds vorig jaar door Transportradio en KBC radio uitgezonden. Op eigen kracht met behulp van donateurs van Stichting Steun Onderweg konden we het op kortegolf lang volhouden, maar dat is vanaf december 2015 niet meer mogelijk. Een stop was het gevolg en ook weer om prioriteit te kunnen geven aan mijn gezin. KBC Radio heeft voor mij in elk geval steeds de mogelijkheid opengehouden om een radioprogramma te gaan presenteren. En in goed overleg heb ik besloten om vanaf maandag 4 april 2016 van maandag t/m vrijdag tussen 10 en 12 uur de draad weer op te pakken. Dus met een eigen radioprogramma, genaamd “Onderweg” dat zal worden uitgezonden door KBC Radio op AM 1602 middengolf, DAB+ en internet. Inhoudelijk wordt er nog gebouwd aan het programma, zal het ook moeten groeien en er zal zeker verschil zijn met “vroeger”. Muziek voert namelijk bij KBC radio de boventoon, maar vanaf 1 april zal een aantal DJ’s programma’s gaan presenteren. Ik ben dus één van de presentatoren die voor jullie een mooi radiogeluid neer gaan zetten.

Goed nieuws dus, want “Onderweg” komt dus weer terug op de radio! Elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur! Dat betekent dus dat er ook ruimte is voor nieuws dat Nederlandse chauffeurs en de transportsector aangaat! Uitzendingen zijn er via middengolf, DAB+ en internet, vast en mobiel (app van Tunein)! Kortegolf is er niet bij, althans voorlopig niet. Als er wel voldoende mogelijkheden zijn, met name via Stichting Steun Onderweg, dan kunnen we met elkaar bekijken of de behoefte nog steeds bestaat of dat alternatieven intussen voldoende voorhanden zijn.

Deel dit bericht, vertel het rond en zorg ervoor dat we met elkaar weer heel wat mooie uren gaan beleven. Ik heb jullie gemist! Op vrijdag 1 april (ik zeg dat dat geen grap is) een voorproefje van de doordeweekse uitzendingen van Onderweg tussen 10 en 12 uur op KBC Radio. Programma’s vanaf de Grote Rode Boot…

25/01/2016

Update 24 januari 2016

Beste luisteraars en met name donateurs van Stichting Steun Onderweg,

Heel veel lieve berichten hebben mijn vrouw Heidi en ik gekregen die ons steun, kracht en moed geven om door te vechten tegen de ziekte van Heidi. Het is na het tijdelijk stoppen van de gepresenteerde uitzendingen van Transportradio Onderweg nou niet echt goed gegaan met haar gezondheid. En dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. De chemokuren zijn niet aangeslagen, er heeft zelfs uitbreiding van kanker plaats gevonden en dat was tegen de verwachtingen van allemaal in. Gelukkig is er weer een andere behandel methode, maar de mogelijkheden zijn niet eindeloos.

We zitten minstens een paar keer per week bij lichaamstherapeuten en in het ziekenhuis. Ook vandaag zijn we weer daar weer geweest voor “een plug-in”. En nee dat is geen “hybride”, maar een infuus met een onderdeel van de behandelingen. Het is nu al 4 jaar leven met angst voor de dood en hoop op doorgaan met leven en dat laat diepe sporen na. Het enige dat we kunnen doen is blijven geloven in een uiteindelijke rem op de ziekte. Tot nu toe is die sneller dan de beste behandelingen helaas. Dank dus begrip en voor de non-stop ondersteuning!

Voor wat betreft de radiostilte is het zeker voor ons gezin een goed moment geweest. Naast tijd voor elkaar moest ik zelf ook echt pas op de plaats maken. Ik krijg intussen ook wat meer zaken op een rij. Er is wat meer freelance werk bijgekomen en kan vaker een balans maken tussen werk en privé. Hierbij wordt ik toch eigenlijk nog steeds op elk moment geconfronteerd met de keiharde realiteit en dus angst en onzekerheid. Ik kan stellen dat mijn time-out voor wat betreft het presenteren van Transportradio Onderweg nog niet voorbij is.

In 2015 moest ik veel voorfinancieren om radio te kunnen maken en uitzenden. En zoals bekend kan ik dit niet meer opbrengen. Bovendien is er nagenoeg geen enkele sponsor gevonden. Dit staat los van de vele donateurs van Stichting Steun Onderweg. Er zijn heel veel mensen die het initiatief van een eigen programma voor de Nederlandse transportsector en chauffeurs steunen en dat ook willen blijven doen. Dat is heel prettig!

Er zijn naast flink wat eenmalige ondersteuningen, helaas ook afmeldingen van donateurs. Vaak uit onverwachte hoek en dat betreur ik. Diversen mensen hebben dan wel gezegd opnieuw te gaan doneren als de gepresenteerde uitzendingen weer te beluisteren zijn. Daar is alle begrip voor, maar blijft het bekende kip-ei verhaal. Het is ook een herhaling van ruim 4 jaar geleden toen we zelfstandig wilden starten. Er waren te weinig donateurs, maar toch zijn we toen begonnen op eigen kracht!

Voor dit moment is uitzenden - dat ook verplichtingen met zich meebrengt en veel geld kost - met alleen donaties een te wankele basis. We zullen naast eenmalige- en maanddonateurs toch echt enkele grotere sponsors moeten hebben om het een tijdje uit te zingen. Het zou namelijk erg triest zijn om na een paar maanden noodgedwongen te moeten stoppen. Er zijn al wat mooie initiatieven uitgevoerd en de echte diehards blijven zich inspannen. Ook op dit moment, waarvoor super veel dank. Het eigen promotieteam heeft nog zeer geregeld contact en onderzoekt ook de mogelijkheden van verder gaan. Petje af voor een ieder die ons helpt!

Uiteraard zit ik zelf ook niet stil en blijf doorgaan met het zoeken naar mogelijkheden. Maar ik moet daarnaast zeker mijn tijd besteden aan de zorg voor mijn gezin. En niet in de laatste plaats moet er brood op de plank komen. Als dit wat stabieler is ben ik zeker bereid om weer programma´s als Onderweg te gaan maken. Tot die tijd ik heb besloten om ALLE automatische incasso’s van Stichting Steun Onderweg TIJDELIJK TE STOPPEN. Dus dat betekent dat er bij NIEMAND maandelijks iets afgeschreven wordt. Dit totdat duidelijk is of we kunnen starten met ons eigen programma. Misschien vraag ik tegen dat moment om een incasso met terugwerkende kracht te mogen doen, om zo een stevige basis te realiseren. En zijn er nu donateurs die door willen gaan met hun maandelijkse bijdrage, dan mag dit natuurlijk. Wil je daarvoor dan ZELF je bijdrage overmaken op:

IBAN rekeningnummer: NL31 INGB 00044 941 51
t.n.v. Stichting Steun Onderweg
BIC INGBNL2A

Graag tot de volgende update en concrete vragen kun je stellen via facebook en/of direct via [email protected] Ik probeer zo gauw mogelijk te antwoorden, maar heb soms even geduld. Transportradio is ondertussen 24/7 te beluisteren via internet en de app van tunin.com

Nogmaals dank!

Bob van Beeten

24/12/2015

Luister naar Transportradio t/m Tweede Kerstdag naar de gezelligste non-stop KERSTMUZIEK. Voor thuis en Onderweg via www.transportradio.nl en Tuninradio.com en de app. Fijne KERST voor iedereen!

Lieve mensen, ik heb op www.steunonderweg.nl zojuist een opsomming en woord van dank gegeven. Ik ben echt aan het bijkom...
29/11/2015

Lieve mensen, ik heb op www.steunonderweg.nl zojuist een opsomming en woord van dank gegeven. Ik ben echt aan het bijkomen van vrijdag, vind het heel pijnlijk om even geen programma's meer te kunnen maken, maar heb ontzettend veel zin in 2016. Bedankt voor alles al tot nu toe, jullie allemaal zijn super!

Onderweg heeft jou STEUN nodig!

24/03/2015

Hoe zeker is jouw baan als vrachtwagenchauffeurý Wordt jouw baan bedreigd door malafide (uitzend)constructiesý Dit onderwerp staat op vrijdag 27 maart centraal in een live-uitzending van Transportradio, tussen 10.00 en 12.00 uur. CNV Vakmensen werkt hieraan mee.

05/07/2014

Merry Christmas everybody...!!!!!! YES!. Met dank aan de luisteraars van Transportradio Onderweg. Slade forever!

29/06/2014

Dankzij de Ultieme Weekend Plaat - UWP van Slade met "Merry Christmas" zijn we WEER een ronde verdergekomen in het WK. Het is natuurlijk maar een bijgeloof, maar het werkte weer! Meer horen, meer weten? Luister naar Transportradio! Ook morgen tussen 10.00 en 12.00 uur in heel Europa op 6095 kHz. Fijne ORANJE avond! Bob van Beeten

WAAROM JOUW HANDTEKENING?! www.petities24.com/transportradioBeste mensen, vrienden, donateurs van Stichting Steun Onderw...
25/05/2014

WAAROM JOUW HANDTEKENING?!
www.petities24.com/transportradio

Beste mensen, vrienden, donateurs van Stichting Steun Onderweg, luisteraars van Transportradio Onderweg, en familieleden van TOF. Graag wil ik even kort benadrukken waarom het zo belangrijk kan zijn dat je de petitie tekent voor een bijdrage vanuit bijvoorbeeld het SOOB fonds.

SOOB is de afkorting van Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Beroepsgoederenvervoer. De inkomsten en geldstromen zijn inmiddels na ondertekening ook weer voor de komende 3 jaar vastgesteld door het bestuur van dit fonds. In het bestuur zitten o.a. vertegenwoordigers van FNV Bondgenoten, CNV vakmensen en Transport en Logistiek Nederland TLN. De gemaakte afspraak is weer dat een deel van het brutoloon van alle 140.000 werknemers zal worden af te dragen. Chauffeurs betalen ongeveer 0,25% van het inkomen elke maand aan het SOOB fonds, de transportondernemer 0,86%.

De totale geldstroom, ook vanuit het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid SZW, is ongeveer 40 miljoen euro per jaar. Dat is in 3 jaar tijd 120 miljoen euro! De verdeling van deze miljoenen, wordt zoals gesteld, verdeelt door het bestuur van SOOB. Er wordt geld vrijgemaakt voor opleidingen via VTL, maar ook voor werkloze chauffeurs om toch Code95/ vakbekwaamheid op niveau te houden. Vakbonden als FNV en CNV krijgen voor hun inzet geld uit het SOOB fonds en de werkgeversvertegenwoordiger TLN. Het bestuur bepaalt ook dat de CAO moet worden gecontroleerd en moet worden nageleefd en daarvoor krijgt Stichting VNB een bedrag. Maar ook o.a. Fuwa (Functiewaardering) en Randstad Transport ontvangt geld, net als het magazine TON dat 6x per jaar verschijnt en Gezond Transport.

Binnenkort zal het bestuur van SOOB weer een lijn uitzetten hoe de kosten en de geldstromen zullen worden verdeeld voor 3 jaren. Men zal de mogelijke wensen vanuit de sector zelf overwegen en zo mogelijk honoreren. Transportradio is al zo’n 5 jaar het journalistiek onafhankelijke platform ten behoeve van de transport- en logistiek sector. Nieuws van de brancheorganisaties, transporteurs, vakbonden en het geluid van werknemers zoals chauffeurs krijgt een podium op de radio. De radiowerkzaamheden zijn onbetaald, maar om uit de kosten te komen hebben we ook financiële steun nodig vanuit de sector zelf. En die mogelijkheid is er via SOOB!

Helder en transparant willen we een verzoek indienen om ons radiostation via internet en in de ether (AM, FM, of Digitale Radio) voor chauffeurs, logistiek medewerkers en de Nederlandse transportsector voort te kunnen zetten en zo mogelijk programma’s te kunnen uitbreiden. We brengen nu onze programma’s via www.transportradio.nl en zenden meerdere uren uit op de korte golf in heel Europa op 6095 kHz. Als je nu niet de mogelijkheid hebt om ons te ontvangen, dan kunnen we met voldoende geldelijke steun wel zorgen dat je ons kunt ontvangen. De behoefte is er, het geld nog niet!

Transportradio wil het belang van de Nederlandse transportsector positief blijven presenteren en steunen op alle mogelijke manieren. Misschien ben je al donateur van Stichting Steun Onderweg, Transportradio Onderweg Familielid (TOF), of ben familie of vriend van iemand die werkzaam is in één van de belangrijkste sectoren van ons land, alsjeblieft teken dan de petitie op:

http://www.petities24.com/transportradio

Dat kost je niets extra’s, maar je zorgt er zo wel voor dat we steun kunnen aanvragen bij het SOOB fonds. Diverse bestuursleden en organisaties die nu geld van SOOB ontvangen hebben al positief gereageerd. Teken nu, dan zijn we verzekerd voor de komende jaren van een eigen onafhankelijk platform dat je dus eerlijk informeert!

http://www.petities24.com/transportradio


Vraag iedereen in je omgeving om te tekenen. Bedankt namens velen!


Bob van Beeten
Presentator Transportradio Onderweg


Wil je meer informatie, stuur dan een E-mail naar [email protected] of post een (inbox)bericht op facebook.

Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en…

28/03/2014

Transportradio Onderweg ALTIJD IN BEWEGING!

In de aflevering van Transportradio Onderweg van vanochtend hebben we de geen ruimte gehad voor de Ultieme Weekend Plaat - UWP. Vanavond kun je zo tegen het einde van het radioprogramma die keuze wel exclusief horen!

De complete waardevolle uitzending kun je beluisteren van 19.00 – 21.00 uur via internet en app. In Transportradio Onderweg van vrijdag 28 maart 2014 hoor je alles over waarom er wel degelijk overleg is tussen vakbonden en werkgevers: de CAO beroepsgoederenvervoer besprekingen, die gaan over je dagelijkse werk als je chauffeur, zijn opgeschort, maar de SOOB CAO moet voor 1 april worden getekend vinden de vakbonden en TLN. Het gaat om een kleine 120 miljoen euro van transportbedrijven en chauffeurs in loondienst! Zelfstandig ondernemer of niet als chauffeur in loondienst? Beluister dan ook Klaas de Waardt van de VERN. Verder Egon Groen van FNV Bondgenoten en Roelof Bonte, CNV Kaderlid en lid van de onafhankelijke stichting Chauffeurstoekomst. Blijf op de hoogte en luister!

Bob van Beeten

Adres

Waterland 23
Lelystad
8245GG

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Transportradio Onderweg nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Transportradio Onderweg:

Delen