24/09/2018
Ruhsatınız yok diyorlar ruhsat istiyoruz vermiyorlar!
Sevgili dostlar;
Bildiğiniz üzere kafemiz; ruhsat başvurumuz devam etmekte olmasına rağmen, 15 Eylül günü TEM'in emriyle zabıtalara mühürletildi. Meselenin özünü, dertlerinin ruhsat olmadığını, İran'da idam edilen 3 Kürt gencinin resmini asmamızdan dolayı akıllarınca bizi terbiye etmeye çalıştıklarını basınla ve dostlarımızla en ince ayrıntısına kadar paylaştık.
Ruhsat işlemlerinin geriye kalan kısmında tek bir nokta var; o da bizimle ilgili değil, bize ait olan ne gerekiyorsa bütün belgeleri belediyeye teslim etmiş durumdayız. Belediyede bizim adımıza bir dosya bulunmaktadır. Geriye kalan işlem emniyet ile ilgilidir. Polisin mekanın ruhsat vermek için uygun olup olmadığına dair belediyeye yazı göndermesi gerekiyor.
Emniyete konuyla ilgilenmesi için gittik ve en az 6 gün önce mekanı gelip incelemelerini, mühürlendiği için içeri giremeyeceklerini ifade ettik. Bize dönüş yapan polis memuru; ''güvenlik kamerası yoktur'' eksiğini yazıp belediyeye göndereceğini, iki gün içerisinde belediyeye ulaşacağını ifade etti. Ancak bugün rahat üzerinden 5 gün geçti; emniyete gittik, belediyeye gittik sürekli bir oyalama ile karşılaştık. Belediye emniyetten yazı beklediğini söylüyor, emniyet ise tatilde olan arkadaşlarımız var onları bekliyoruz, biraz daha bekleyin, bugün yarın hallolur gibi oyalamaya yönelik ifadeler de bulundu.
Bugün emniyetle de belediyeyle de yaptığımız görüşmede bize verilen yanıtlar şöyle:
Belediye: Emniyet bize kağıdınızı göndermedi. Biz de bekliyoruz.
Emniyet: Yoğunuz, ayrıca emniyetin başka birimleri de araştırma yapıyor kafeyle ilgili.
Sonuç olarak 9 gündür bizi oyalıyorlar. Ve daha ne kadar oyalayacaklarını bilemiyoruz. Hem ruhsatınız yok diyorlar hem ruhsat vermemek için kırk takla atıyorlar. Normal şartlarda bu kadar uzamaması gerekirken ekonomik olarak üzerimize yük bırakmak için geciktiriyorlar.
Ruhsatımızı vermeleri için mücadelemizi sürdüreceğiz. Bu süreçte kafemizin yaklaşmakta olan kirası, kapalı olduğumuz süreçte yapmak zorunda olduğumuz kişisel harcamalar vb. sorunları aşmak için ekonomik kampanya başlatmış durumdayız.
Tüm dostlarımızı kampanyamıza destek olmaya çağırıyoruz.
Ne siyasi ne ekonomik ne de bürokratik hiçbir baskı bizi yıldıramaz!
Ziraat Bankası:
İban: TR 1700 0100 0094 65411418 5001